Fast foodCând te afli într-un supermarket, încearcă să eviți alimentele nesănătoase, care pot ”fura” ani din viața familiei tale.

Aproximativ 9 din 10 români își fac cumpărăturile de la supermarket. Anul trecut alimente precum snacksurile sărate, mâncarea congelată și fulgii de cereale cu zahar în exces sunt în top 10 alimente cumpărate.

Magazinele au stocate tone de mâncare sănătoasă și nesănătoasă, de aceea trebuie să facem alegerea cea mai bună.

Acestea sunt alimentele pe care nu trebuie să le cumperi niciodată:

1. Carbohidrații simpli și grăsimile nesănătoase

Evităm  alimentele cu conținut bogat în zahăr: fulgii de cereale cu zahăr, gogoșile, prăjiturile, produsele de patiserie, înghețata și sucurile ….adică tot ce ne place :). Aceste zaharuri sunt absorbite foarte rapid de organism ducând astfel la o  creștere alarmantă a glicemiei. Cantitatea mare de zahăr în sânge îți dă senzație de oboseală/moleșeală și în același timp îți creează o dependență de dulce. Din cauza absorbției rapinde, zahărul este stocat ca țesut adipos, crescând riscul obezității.

Alege corect:

– Alimente cu conținut bogat în fibre și carbohidrați complecși: orez brun, ovăz, alimente cu cereale integrale, legume proaspete, carne slabă, etc. acestea furnizează energie pe termen lung.

Dacă ti-e poftă de dulce, alege raionul cu fructe de sezon.

2. Carne bogată în nitrați și grăsimi saturate

Cărnurile procesate precum: mezeluri, bacon, cârnați și hot-dog-ul conțin nitrați, aditivi chimici, care păstrează prospețimea produsului mai mult timp. Nitrații au strânsă legătură cu cancerul de stomac și alte boli degenerative. Aceste produse sunt pline de grăsimi saturate care duc la  creșterea „colesterolului rău” (LDL) și riscului bolilor cardiovasculare. Alege carnea de pui, de curcan, pește bogat în omega 3.

3. Alimente pe care nu le poți pronunța

Tiamina mononitrată, sulfatul de fier sau uleiul de soia parțial hidrogenat sună apetisant?

Dacă produsul are în compoziție ingrediente, pentru care iți trebuie cunoștințe în chimie să le înțelegi, mai bine le lași pe raft.

În locul unei gustări cu brânză de culoarea orange-neon mai bine ai alege țelina, varza, sfecla, cartofii dulci, uleiul de măsline, morcovul, bucură-te de un popcorn-ul bogat în fibre.


4. Mâncăruri „sănătoase-false”

Alimentele sănătoase false sunt cele ”low fat” (sosuri pentru salate, unele iaurturi, prăjituri), uită-te cu atenție la etichete. Pentru aroma sunt folosite în mod inevitabil zahărul sau sarea. Aceste ”fake foods” includ și pâinea ambalată, biscuiți cu etichete indicând ”conține cereale integrale”. În realitate astfel de produsele nu conțin 100% cereale integrale. Alege pe cât posibil mâncare naturală.

5. Conservele bogate în sodiu

80% din aportul nostru de sodiu provine din alimente prelucrate și conservate. De fapt, multe din ac
este alimente conservate sunt pline până la refuz de sare, ce conțin mai mult de jumătate din rația normală de sare pe zi.
O dietă cu aport crescut în sodiu este periculoasă deoarece duce la creșterea tensiunii arteriale.

În loc să cumperi supă la plic încearcă să gătești o variantă mai simplă și mai sănătoasă ca o supă cremă de morcovi făcută acasă.

Folosește ierburi proaspete sau uscate pentru aromă și gust în locul sării de masă.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie