Printre alimentele din comerț se află și unele benefice pentru reglarea greutății corporale, ajută organismul să piardă mai ușor kinlogramele în plus. O să vă prezint pe scurt o parte din ele adăugând și câteva informații folositoare.

Oul – este un produs foarte hrănitor. Scopul multor diete este acela de a menține o cantinate ridicată/optimă de proteine și numărul caloriilor nu foarte mare, iar oul cu cele 13% proteine și 80 kcal este o adevarată comoară pentru o dietă. Ideal ar fi ca oul să fie preparat termic deoarece se elimină riscul de a contacta anumiți viruși, iar viteza de absorbție a proteinei crește.

Cu căt timpul de preparare este mai mare cu atât perioada de digerare este mai mare. Ex: oul fiert moale se digeră complet in 1-2 ore, iar oul fiert tare sau omletă se digeră după 3 ore.

 Broccoli este înrudit cu varza și conopida, este o sursă excelentă de vitamina A, B2 și C (de două ori mai mult decît există în portocală), fier, potasiu și calciu, bogat în fibre și sarac în calorii. Conține seleniu și compuși cu sulf, cu importante efecte antioxidante și anticancerigene. Conține de asemenea un compus fitochimic (sulforaphane) care ajută în prevenirea apariției gastritei și a ulcerelor gastrice.

Avocado are un conținut bogat în vitaminele A, B, C, E (este unul dintre cei mai puternici antioxidanți și neutralizează efectele radicalilor liberi), în vitamina K, în acid folic dar reprezintă și o bună sursă de fibre alimentare. Circa 75% din caloriile unui avocado provin din grăsimi monosaturate. Reprezintă unul din fructele cu cel mai ridicat conținut în fibre – 75% fibre insolubile și 25% fibre solubile.

Fulgii de ovăz Să mănânci un castron de fulgi de ovăz în fiecare dimineață este modul ideal de a începe ziua. Fulgii de ovăz sunt foarte buni pentru o gustare, deoarece conțin fibre solubile și insolubile. Fibrele solubile pot reduce nivelul colesterolului LDL, fără să diminueze nivelul colesterolului HDL. Colesterolul LDL a fost numit colesterolul rău, iar HDL cel bun. Pe lângă aceste fibre conțin carbohidrați cu absorbție lentă astfel păstrând nivelul optim al glicemiei în sânge, nivelul de insulină scade, încât nevoia de dulce nu va mai fi simțită.  Studiile arată că sportivii care au consumat de dimineață fulgi de ovăz au ars mai multe calorii de-a lungul zile în comparație cu cei care au ales carbohidrații cu absorbție rapidă.

 Ghimbirul este folosit ca medicament în tratarea răcelilor și a tulburărilor digestive dar și în bucătărie. S-a demonstrat că are și alte întrebuințări: ajută la stimularea circulației sangvine, reduce durerile musculare și este folosit în compoziția suplimentelor alimentare de slăbit (termogenice).

 Somonul este relativ sărac în calorii și scăzut în grăsimi saturate, dar bogat în proteine și în special în acizii grași omega 3. Există alte două elemente triptofanul, un aminoacid esențial care stimulează producția de serotonină (96% din necesarul zinic) și vitamina D, care menține normal nivelul de calciu și de fosfor din organism (94% din necesarul zilnic). Mai există o serie de minerale și vitamine importante: seleniul, vitamina B3 (niacina), vitamina B12 (cobalamina), fosforul, magneziul si vitamina B6 (piridoxina).


 Semințele de in conţin fibre alimentare ceea ce le fac adevăraţi aliaţi în curele de slăbire. Aceste seminţe conferă rapid senzaţia de saţietate şi limitează asimilarea grăsimilor în organism. Prin urmare, consumând zilnic seminţe de in, vom reduce considerabil necesarul de calorii, fără însă a ne priva de vitamine şi minerale. Fiindcă aceste seminţe sunt o sursă extrem de importantă de astfel de substanţe nutritive. De altfel, studiile au arătat că ele sunt bogate în aproape toate vitaminele din complexul B, în magneziu, mangan, seleniu şi în calciu. În plus, consumul regulat de seminţe de in favorizează eliminarea din organism a toxinelor ce rezultă din „topirea” grăsimii corporale.

Uleiul de măsline ca și avocado, este bogat în grăsimi monostanurate. Ajută în reglarea colesterolului mărit, îmbunătățește circulația cardiovasculară, aceste grăsimi fiind folosite ca și ”combustibil” ceea ce înseamnă că nu se va depozita pe pereții vaselor de sânge.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie