Am observant o tendinta noua de marketing ce vaneaza oameni care cauta sa arate mai bine decat sa fie sanatosi.

Companiile de produse alimentare au inceput sa sublinieze lucruri ca vitamine, cantitatea de fibre sau arome “naturale”, in timp ce minimalizeaza cantitatea de zahar, grasimi saturate si aditivi pe care produsele le contin. Am vazut reclame “sanatoase” la batoane doar pentru ca ele contin proteina si bauturi racoritare despre care se spune ca ar contine vitamina C. Nu te lasa pacalit! Aceste companii incearca sa profite de intentiile tale sanatoase pentru a vinde produse despre care ei stiu ca nu sunt sanatoase. Daca un produs arata ca si cum nu ar fi sanatos, probabil ca nu este, indiferent de ceea ce pretinde continutul.

Concentrati-va  ca alimentele sa fie variate si moderate

Chiar daca esti la curent cu o alimentatie sanatoasa, poate fi putin dificil sa iti dai seama cat de mult poti manca din alimente. Am clienti care ma intreaba orice, de la cat de des ar trebui sa manance sfecla, la cate portocale e bine sa mananci la o masa. Daca te concentrezi pe varietate, vei vedea ca multe dintre aceste griji vor disparea. Avand o varietate de ingrediente diferite in mesele tale de la o zi la alta vei bifa toate grupele majore nutritionale fara a necesita o atentie deosebita daca mancati prea mult sau prea putin dintr-un aliment. Daca bifezi totul destul de des, vei avea o medie din toate.

Acest lucru ajuta, de asemenea, sa mentii moderatia. Aminteste-ti, orice, inclusiv fructele si legumele, poate fi o problema daca manaci in exces. Morcovii sunt bogati in fibre si substante nutritive, dar daca mananci prea multi ti se face pielea portocalie. Nu baga excesiv un aliment in dieta ta doar pentru ca un studiu a demonstrate ca este sanatos. In schimb, pune-l in rotatia ingredientelor in una sau doua mese pe saptamana.