Antrenamentul funcţional nu este o noutate, este alcătuit din mişcări pe care le facem de foarte mult timp. Sportivii şi atleţii fac ridicări, aplecări şi răsuciri de sute de ani. Antrenamentul funcţional este un concept care ne îndeamnă să construim pe fundaţii solide activităţile pe care le facem de foarte mulţi ani. Suntem construiţi să facem aceste mişcări, astfel că acest tip de antrenament ne pregăteşte pentru sarcinile noastre de zi cu zi şi cele de la locul de muncă. Antrenamentul funcţional poate fi definit ca fiind un set de mişcări şi exerciţii care ne permit să ne îndeplinim sarcinile zilnice mult mai eficient.

PRINCIPIILE DE BAZĂ A ANTRENAMENTULUI FUNCŢIONAL

  • Pentru a ne antrena funcţional, trebuie să ne folosim în primul rând de instrumente funcţionale, acestea permit organismului nostru să se mişte ne-restricţionat, în toate planurile de mişcare şi implică întregul corp. Conceptel cheie pe care ar trebui să încercăm să le atingem în antrenamentele noastre sunt după cum urmează:
    • Mişcările trebuie să cuprindă toate cele 3 planuri de mişcare
    • Mişcările trebuie să fie integrate, astfel încât să folosinm întregul corp
    • Mişcările trebuie să fie complexe, astfel încât să solicităm creierul la fel de mult precum corpul
  • Trebuie să ţintim spre a sta cât mai mult în picioare pe parcursul mişcărilor. Singurul nostru punct normal de contact cu pământul sunt picioarele, astfel că trebuie să ne asigurăm că aceasta este poziţia în care ne antrenăm
  • Antrenamentul funcţional trebuie să conţină şi un element de distracţie. Corpul ar trebui să fie solicitat atât din punct de vedere fizic cât şi psihic atunci când ne antrenăm. Acest lucru este asigurat de către Antrenamentul Funcţional, mai ales atunci când folosim instrumente interesante pe parcursul lui.

BENEFICIILE ANTRENAMENTUL FUNCŢIONAL

Beneficiile antrenamentului funcţional sunt vaste. Pe scurt, puteţi realiza aproape orice dacă vă antrenaţi funcţional. Prin alegerea unei varietăţi de instrumente funcţionale şi selectând exerciţiile potrivite marea majoritate a obiectivelor importante prinvind sănătatea şi nivelul de fitness pot fi atinse.

Aveţi posibilitatea să vă antrenaţi pentru:

  • Forţă
  • Putere
  • Viteză
  • Flexibilitatea şi gamă de mişcare
  • Rezistenţă musculară
  • Fitness cardiovascular

Putem folosi instrumente funcţionale de formare pentru:

  • Obţinerea unui efect metabolic, care ne ajută să ne dispersăm de ţesuturile adipoase din organism
  • Obţinerea unui antrenament cardiovascular intens, care ajută la îmbunătăţirea sistemelor aerobe şi anaerobe
  • Antrenamente specifice unui sport
  • Ajutor în prevenirea accidentărilor sau în reabilitarea după anumite accidentări
  • Ajutor la îmbunătăţirea posturii
  • Ajută la îmbunătăţirea capacităţilor noastre de a îndeplini sarcinile zilnice
  • Este adecvat pentru oricine, de la începători, tineri, persoane mai în vârstă sau atleţi.

Cele mai folosite unelte în cadrul antrenamentelor funcţionale sunt: clopotele, sacii, scările, obstacolele, rezistorii de viteză, echipamentele de box, mingile medicinale, băncile, ganterele, halterele, ViPR, TRX, sacii bulgari, fac parte din antrenamentele funcţionale.

ANTRENAMENTUL FUNCŢIONAL ÎN VIITOR

Antrenamentul funcţional nu va dispărea niciodată. Diferenţa este că acum are şi un nume. Cu cât mai repede publicul larg va începe să înveţe beneficiile acestui tip de formare şi să realizeze că aparatele fixe nu sunt chiar aşa de utile, vom asista la o dezvoltare a acestui domeniu. Vom avea tot mai multe săli de sport şi spaţii mai mari şi mai deschise pentru antrenamentul funcţional, unde membrii pot veni să facă mişcare, să se joace şi să se distreze. Aceasta este o parte foarte importantă al antrenamentului, experienţa avută atunci când ne antrenăm funcţional este una plăcută, plină de provocări, stimulare mentală şi fizică, împreună cu toate celelalte beneficii.

Aşteptaţi-vă ca tot mai multe săli să aibe zone speciale pentru antrenamentul funcţional, clase de antrenamente funcţionale şi tot mai mulţi membrii dornici de mişcare.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole