Fitness

Incalzire & Stretching

Pentru a fi in siguranta si a prelua toate efectele benefice de la un antrenament include incalzirea inaintea antrenamentului propriu-ziu. In final axeaza-te pe revenirea ( „cool-down”) si stretching pentru a readuce corpul la starea initiala. Diferenta dintre incalzire si stretching In timpul antrenamentelor, toti ajungem „from zero to hero” si


Slabeste dupa nastere

Saptamanile si lunile dupa nastere au unele dintre cele mai intense experiente. Privarea de somn, emotiile mari, de la teroare pana la bucurie pura si incercarea suprarealista de la a te simti bine in propiul corp, descriu o adevarata aventura. Desigur, este un timp de tranzitie, de vindecare, de a


Elimina scuzele, prelungeste-ti viata

Sa trecem direct la subiect: scuza iti poate scurta durata vietii. Iti poate slabi sistemul imunitar. Un studiu i-a comparat pe cei care se gasesc mereu ocupati, cu cei care au un numar mai scazut de scuze, legat de activitatile sportive. Au descoperit niveluri mai ridicate de imunoglobulina A , care ajuta


Recuperarea – este la fel de importanta ca antrenamentul

Cand vine vorba de antrenament si de consumul de nutrienti calitativi, mereu gasesc persoane care sunt focusate pe alimentatia pre-antrenament pentru a obtine rezultate maxime, dar uita de cea post-antrenament. Adevarul este, ca niciuna nu este mai importanta decat cealalta, iar un dezechilibru iti poate afecta rezultate pe termen lung.


Stai cu ochii pe nutritie

Toate alimentele sunt (aproape) intotdeauna cele mai bune             In supermarket am observat ca aproape fiecare aliment are un ambalaj facut sa se vanda cat mai repede. Fie ca au adaugat proteine sau vitamine, poate fi dificil sa ne dam seama pe ce merita sa cheltuim banii. Dar am un


Ce faci cand exercitiile provoaca durere?

  Cand ai nevoie de ajutor? Cand te exaspereaza durerile sau febra musculara dupa un joc cu prietenii sau o sedinta de antrenament de unul singur, incearca se realizezi cat de problematica este situatia. Daca observi o umflatura, o durere  si nu poti folosi articulatia sau membrul afectat, trebuie sa


Dezvolta-ti corpul cu ajutorul antenamentelor cu Kettlebell

Kettlebell sau girya (rusa: гиря = greutate) este utilizat pentru a efectua exercitii balistice care combina sistemul cardiovascular, forta si flexibilitatea. Ele sunt, de asemenea, primele echipamentele utilizate in ridicarea de greutati in comepetitiile de girevoy. Istoric Kettlebell a aparut pentru prima data in jurul anilor 1700, in Rusia. Se


Rolul vitaminelor în organismul uman

  Vitaminele sunt substanţe organice de care organismul are nevoie în calitate de micronutrienți. Participă, în calitate de co-enzime (co-factori, catalizatori), la toate reacţiile biochimice din organism, asigurând legătură dintre combustia, distrugerea şi reconstrucţia biochimică.Vitaminele sunt indispensabile vieţii, întrucât servesc la transformarea alimentelor în energie. O parte dintre acestea sunt de


Contracțiile izometrice

În regimul izometric se dezvoltă o tensiune mare, însă fără modificarea în lungime a fibrelor musculare. Contracția izometrică este o poziție statică în care nici un mușchi nu se contractă în mod vizibil pentru un privitor. În activitățile sportive, această contractare are loc în scurtul moment dintre contracția excentrică și


De ce alegem cerealele?

Cerealele integrale sunt parte a oricărei diete sănătoase, oferind multiple beneficii pentru sănătate, cum ar fi prevenirea bolilor cronice. În plus, toate cerealele sunt surse excelente de carbohidraţi complecşi. Cerealele sunt o grupă de plante din familia Gramineae care cuprinde: grâul, secară, triticale, orzul, ovăzul, porumbul, sorgul, meiul și orezul.


Diabetul și exercițiile fizice

Diabetul este o tulburare a metabolismului (metabolismul înseamnă procesele prin care organismul nostru utilizează mâncarea digerată pentru creştere şi pentru obţinerea energiei). Majoritatea alimentelor pe care le ingerăm sunt descompuse până la glucoză, care este formă sub care există zahărul în sânge. Glucoza este principala sursă de combustibil pentru organism.


Condromalacia patelară (rotuliană)

Condromalacia patelară este o cauză comună pentru durerile de la nivelul rotulei sau din zona anterioară a genunchiului. Denumintă și „genunchiul atletului,” această afecțiune se întălnește adesea la sportivii tineri, sănătoși. Condromalacia se datorează unei iritații a feței mediale a patelei. Zona respectivă este acoperită de un strat de cartilaj.


Lipidele (grăsimile) și rolul lor

Lipidele reprezintă cea mai eficientă modalitate a organismului de a depozita energia. 1 gram de lipide generează 9,3 kilocalorii, în comparaţie cu aproximativ 4 kcal/g, valoarea medie pentru proteine şi carbohidraţi. Lipidele există în organism sub mai multe forme, cum ar fi trigliceridele, acizii graşi liberi, fosfolipidele şi steroizi. Trigliceridele,


Proteine – Adevarat sau Fals

Proteinele au fost denumite aşa de către Mulder, în anul 1838. Această denumire provine din limba greacă şi înseamnă „a fi pe primul loc”. Dr. Liebig, un faimos chimist german din secolul al IX-lea, a crezut că, deoarece muşchii sunt alcătuiţi în principal din proteine, acestea trebuie să fie „hrană”


10 motive să ai un personal trainer

Toți avem nevoie de un mic ajutor pentru exerciții, indiferent dacă suntem la început sau am rămas la început de o lungă perioadă. Cu toate acestea, există oameni care, timizi fiind stau departe de antrenorul personal, nesiguri de ceea ce va ieși din această experiență sau dacă merită banii. Există destule motive


Glucidele și rolul lor în organism

Aspecte generale Glucidele sau hidraţii de carbon sunt substanţe organice alcătuite din carbon, hidrogen şi oxigen. Dată fiind componenţa lor, ele mai poartă denumirea de hidraţi de carbon sau carbohidraţi. Denumirea de „glucide” vine de la cuvântul grecesc glikis, care înseamnă dulce, calitate comună majorităţii reprezentanţilor acestei clase. Glucidele participă


Cum să faci exercițiile cardio mai plăcute?

Exercițiile cardiovasculare sunt necesare pentru majoritatea dintre noi, în încercarea de a ajunge la aspectul plăcut, de corp lucrat, pe care îl dorim. Puțini sunt cei care pot ajunge la acea formă, să aibă un abdomen bine conturat și evidențiat fără cardio. În plus față de arderea grăsimilor, exercițiile cardiovasculare


Ce este și la ce ne ajută drojdia de bere?

Este o aglomerare de ciuperci inferioare (Saccharomyces cerevisiae), de dimensiuni microscopice, dar care se comportă ca nişte adevărate uzine de medicamente, care produc aproape întreaga gamă de aminoacizi esenţiali, toate vitaminele din complexul B, enzime, minerale în formă asimilabilă (calciu, magneziu, fosfor) şi anumite oligoelemente indispensabile vieţii (în special seleniu).


Antrenamentul funțional

Antrenamentul funcţional nu este o noutate, este alcătuit din mişcări pe care le facem de foarte mult timp. Sportivii şi atleţii fac ridicări, aplecări şi răsuciri de sute de ani. Antrenamentul funcţional este un concept care ne îndeamnă să construim pe fundaţii solide activităţile pe care le facem de foarte


De ce ne dor tibiile când alergăm?

Periostita este o inflamație acută sau cronică a periostului (membrana conjunctivă care învelește osul și nu îi permite creșterea în grosime) și a osului adiacent.   Cauze – O periostită poate fi antrenată prin extinderea unei osteite (infecție microbiană a unui os) la periost sau prin sporturi, responsabile de microtraumatisme.


Dieta Peter D’Adamo (dieta pe grupele sangvine)

Dieta adecvată grupei de sânge vă poate ajuta să slăbiți, dar și să vă feriți de unele afecțiuni specifice încadrării saguine proprii. Creatorul acestui tip de dietă, Peter D’Adamo prin studiile sale, susține că metabolismul fiecărei grupa este specific, astfel potrivit grupei sanguine se poate adopta o dieta personalizată. Teoria


Dieta Weight Watchers

Această dietă a apărut în SUA la mijlocul anilor 1960 fiind unul dintre cele mai vechi sisteme de diete. Este foarte ușor de ținut dacă se respectă canoanele și se poate adapta oricărei persoane fiind permis consumul oricărei grupe alimentare. Regimul alimentar se bazează pe încadrarea sau etichetarea grupelor alimentare


Crampele musculare – Cârceii

Crampele musculare reprezintă contracții bruște ale unuia sau mai multor mușchi. Rezultatul poate fi o durere intensă și imposibilitatea folosirii mușchilor afectați. Popular se mai numesc cârcei. Cea mai frecventă cauză de apariție a crampelor musculare este reprezentată de suprasolicitare și deshidratare în timpul activității fizice desfășurate într-un mediu supraîncălzit.


Cum slăbim ușor dar sănătos?

Ținta acestei diete este de a pierde zilnic în jur de 500 de calorii, prin controlul drastic al alimentației și printr-un program de exerciții fizice regulate. Pentru a slăbii un kilogram (arzi zilnic 500 de calorii). Într-un carnețel trebuie notate mesele și ce anume ați consumat pentru a conștientiza și


Să tot mâncăm mezeluri…

Cei care mănâncă regulat mezeluri prăjite, precum cârnaţii, şunca de porc şi alte mezeluri preparate din carne roşie riscă serios: o asemenea alimentaţie le măreşte şansele de a se îmbolnăvi de cancer. Oamenii de ştiinţă de la Facultatea de Medicină a Universităţii California de Sud, din Los Angeles, au descoperit


Regimul disociat

Acest tip de regim disociat împreună cu toate variantele sale sunt bazate pe principiul că fiecare aliment consumat separat nu îngrașă. Prin urmare dacă consumați un singur grup de alimente la fiecare masă sau în cursul unei zile (depinde de perioada aleasa) reușiți să pierdeți kilograme mâncând fără restricții de


Dieta Pierre Dukan

Dieta Pierre Dukan, numită după nutriționistul francez care a creat-o, a apărut pentru prima dată într-o carte, “Je ne sais pas maigrir” – „Nu știu cum să slăbesc”. Este o dietă pe bază de proteine, aparent inspirată din alte regimuri low-carb, precum Atkins sau South Beach. Regimul este împărtit în


Dieta Pritikin

Dieta Pritikin a fost creată de către Nathan Pritikin în anii ’50, din dorința de a-și schimba stilul de viață, după ce a aflat ca are o afecțiune gravă la inimă. În încercarea de a lupta împotriva bolii, Pritikina a creat rapid o dietă saracă în grăsimi, bogată în fibre,


Cum să mâncăm fructele?

Dacă ţi s-ar spune că fructele trebuie eliminate din alimentaţie, cu siguranţă nu ai da crezare acestui „sfat”. De ce? Pentru că toţi ştim că fructele sunt o considerabilă sursă de vitamine și fibre. Tot ceea ce trebuie să faceţi pentru a vă garanta succesul planului de a slăbi este


Ce se întâmplă dacă stăm prea mult pe scaun?

Cei care fac muncă de birou fără să se ridice de pe scaun ore în şir sunt predispuşi la apariţia trombozei venoase profunde; statistici îngrijorătoare arată că incidenţa acestei boli este în creştere, ca şi numărul deceselor din această cauză. În Marea Britanie, de pildă, organizaţia Lifeblood a prezentat recent


Exercițiile calistenice

Exercițiile calistenice sunt o formă de exerciţiu ce constau într-o varietate de mişcări simple, de multe ori ritmice, în general, folosind echipament sau mai multe aparate. Acestea sunt destinate creşterii rezistenţei organismului şi flexibilitatea, cu mişcări, cum ar fi aplecări, sărituri, răsuciri sau lovituri, folosind doar greutatea corporală ca rezistenţă.


Ce rol are stretchingul?

      Stretchingul este un exercițiu fizic fără contraindicații pentru omul sănătos. Se realizează după o prealabilă încălzire a întregii musculaturi (prin exerciții aerobice). Marele avantaj practic este că poate fi practicat oricând și oriunde, nu necesită nici un fel de dotare specială sau echipament, se învață usor, iar rezultatele


10 motive să pierzi 5 kg

Când vine vorba de pierderea câtorva kilograme, schimbare în viața ta este mai mare de cât crezi. Studiile au arătat că pierderea unei cantități mici din greutatea corporală duce la câștiguri enorme și aduce modificări benefice pentru o viață mai bună. Poți reduce riscul de atac de cord, atac vascular


Importanța apei în organism

Apa, din punct de vedere chimic vorbind are o structură simplă, este formată din doi atomi de hidrogen și un atom de oxigen. Deși molecula de apă este atât de banală, viața nu poate exista în lipsa ei.   Importanța apei pentru om În lipsa apei nu se poate realiza


Încă un ajutor în alegerea alimentelor pentru regim

Dacă tot am vorbit zilele trecute despre indicele glicemic, calculul caloric și necesarul de nutrienți vă mai ofer încă un tabel folositor în realizarea dietelor și anume tabelul nutrițional al principalelor alimente. Cu ajutorul lui se creează mai ușor meniul în funcție de obiectivul fiecăruia. Produs Protide % Lipidie %


Ce și cum să mâncăm

Toată lumea vrea să țină regim indiferent că vrea să mai pună câteva kilograme sau să le piardă. La un regim se ține seamă de multe criterii precum: vârstă, sex, activitate fizică, activitatea intelectuală, obiectivele pe care le ai de atins, starea de sănătate. Regimul alimentar constă în respectarea unui


Cum calculăm necesarul de calorii?

Pentru că toți suferim modificări, așa și limba română, și nu tot timpul spre bine, așa s-a ajuns ca termenul de Calorie (cal.) să-l înlocuiască pe cel de Kilocalorie (kcal.), (1 kcal = 1 cal). Și dacă tot s-a ajuns aici, ca să colorăm și mai mult peisajul iar strategia


Cum poți avea un abdomen plat?

Câteva sfaturi pentru a ajunge la un abdomen plat. Conștientizează ”respirația abdominală” – În timpul liber al zilei, gândește-te să inspiri ”umflându-ți” abdomenul. După câteva secunde, înainte de a expira, foarte lent, pe gură, contractă mușchii abdominali în același timp. Un abdomen de atlet – Pentru a întări un abdomen


Grăsimea abdominală mai ”mare” la femei decât la bărbați

În urma unui studiu realizat la Universitatea de Stat din Ohio, SUA, s-a ajuns la concluzia că femeile sunt mai predispuse la depunerea de strat adipos pe abdomen decât bărbații, datorită modului diferit de procesare a grăsimilor în organism. Acest lucru este posibil datorită unei enzime produse de organism atunci


Ce trebuie să mai știm pentru un regim alimentar?

Indicele glicemic (IG) este un sistem de măsurare al carbohidraților, pe o scara de la 0 la 100, în funcție de efectul alimentului ingerat asupra nivelului de zahăr din sânge. Este un indicator care măsoară viteza cu care un anumit tip de carbohidrat ajunge în sânge și influentează glicemia. Alimentele


4 alimente ce ajută să „topești” grăsimile din organism

Știați că anumite alimente vă ajută să ardeți grăsimea corporală? Alfă cum faci ca o dietă să lucreze pentru tine. Nu întotdeauna alimentele folosite în diete ajută la arderea grăsimilor.  Prin adăugarea unor alimente dieta va da roade, iar kilogramele încăpățânate vor dispărea. Semințele Chia Semințele Chia sunt foarte bogate


Alimente care nu trebuie să fie în coșul de cumpărături

Când te afli într-un supermarket, încearcă să eviți alimentele nesănătoase, care pot ”fura” ani din viața familiei tale. Aproximativ 9 din 10 români își fac cumpărăturile de la supermarket. Anul trecut alimente precum snacksurile sărate, mâncarea congelată și fulgii de cereale cu zahar în exces sunt în top 10 alimente cumpărate.


Înviorarea de dimineață

Sună ciudat nu? Cine mai face așa ceva dimineața? De ce să mă apuc de exerciții imediat ce am coborât din pat? De ce nu ar fi mai bine să mai stau încă 10-15 minute în pat? Mai bine să stăm frumos pe un scaun cu o revistă în brațe


Alimentele care te ajută să slăbești

Printre alimentele din comerț se află și unele benefice pentru reglarea greutății corporale, ajută organismul să piardă mai ușor kinlogramele în plus. O să vă prezint pe scurt o parte din ele adăugând și câteva informații folositoare. Oul – este un produs foarte hrănitor. Scopul multor diete este acela de


Despre Banda Kinesiologică

Kinesio Tape, a fost creată și folosită de Dr. Kenzo Kase în urma cu 25 de ani. Dr. Kase a cautat o nouă metodă de taping pentru sportivi care să ajute în procesul de vindecare al țesuturilor traumatizate. A constatat că metodele standard folosite în sport oferă suport și stabilitate,


Despre celulită

Celulita este o afecțiune complexă a pielii și a întregului organism. Ea nu trebuie confundată cu grăsimea, obezitatea, dar este condiționată de către acestea și poate aparea din cauza sedentarismului, a unei dereglări hormonale, a unei circulații sanguine deficitare, dereglări digestive sau pe sistem nervos. Cauze interne ale celulitei 1. Circulația sanguină


O postură normală a corpului

O ținută dreaptă nu doar îi conferă omului o imagine exterioară plăcută, dar îi aduce organismului o serie de beneficii: – toți mușchii corpului se află în stare de echilibru reciproc, prevenindu-se apariția întinderilor și a hipertonusului în urma unei întinderi excesive a mușchilor sau a unei greutăți laterale; –


Fitness

Majoritate persoanelor a auzit de fitness, toată lumea vorbește din ce în ce mai mult despre un mod de viață sănătos și cât mai activ din punct de vedere fizic. Fitness-ul reprezintă starea de bine a organismului atât din punct de vedere psihic cât și fizic, iar aceste două puncte


Facebook

  • Radu Buculea pe Instagram