Cand ai nevoie de ajutor?baseball-field1-e1410543134612

Cand te exaspereaza durerile sau febra musculara dupa un joc cu prietenii sau o sedinta de antrenament de unul singur, incearca se realizezi cat de problematica este situatia. Daca observi o umflatura, o durere  si nu poti folosi articulatia sau membrul afectat, trebuie sa vizitezi un medic de specialitate. La fel procedeaza si in cazul in care o durere nu dispare.

Daca o durere specifica te deranjeaza mai mult de una sau doua saptamani, fa-ti o programare pentru a verifica. Este mult mai bine sa stii daca este ceva grav, decat sa te plimbi in jurul unei fracturi sau ligament rupt.

Tratarea durerilor intense cat mai repede, ajuta la o mai buna si rapida refacere si astfel pauza este mai mica pana la reluarea activitatilor ce te tin sanatos.

Retinte, totul este o  chestiune de grad. Un disconfort de intensitate scazuta in urma unui nou grup de exercitii este de asteptat.

Ia o pauza

Desi pare evident, sa faci pauza cand ceva chiar doare este cel mai important lucru pentru a evita accidentarile severe. Aceasta este de multe ori o provocare dupa ce ti-ai gasit motivarea sa fii activ. Dar cand durerea muscular ori articulara apare, protejarea zonei pentru vindecare este cheia. Daca continui sa te antrenezi fara sa iei in serios durerea vei avea norocul sa te pricopsesti cu o accidentare care te va tine departe de orice activitate.

family-bike-rideFii proactiv

In timp ce pauza este importanta pentru refacere, asta nu inseamna ca tu nu poti ajuta procesul de vindecare. Hidratarea, alimetatia corespunzatoare si ingrijirea accidentarii sunt principalele modalitati de a ajuta refacerea musculaturii sau articulatiei. Cea mai buna varianta este sa urmezi protocolul RICE (R-rest=pauza, I-ice=gheata, C – compression=compresie, E – elevation=ridicare)

Pauza: asa cu am mentionat mai sus, odihneste zona care te doare. De exemplu, asta inseamna sa protejezi o entorsa a gleznei de o ulterioara accidentare.

Gheata: Compresele reci ajuta la reducerea inflamatiei si in acelasi timp scade si durerea. Se foloseste 15 minute la fiecare doua ore si niciodata in contact direct cu pielea .  Aplicarea direct pe piele poate cauza afectarea acesteia mai ales daca este tinuta mai mult timp.

Compresia: este importantata pentru edemele articulare. Foloseste o banda elastica ce te va ajuta la reducerea inflamatiei si astfel asigura un extra suport al zonei afectate.

Elevatia: Mentine zona afectata mai ridicata fata de nivelul inimii pentru una-doua ore pe zi, asta ajuta la eliminarea lichidului din zona inflamata rezultand scaderea acesteia.

Desi nu se afla in protocol, compresele calde pot de asemenea sa functioneze foarte bine pentru unele persoane. Folosirea in tandem a compreselor in prima faza reduc inflamatia prin racire apoi ajuta la vindecarea celulelor prin compresele calde.

Medicamentatie corecta

Gasesti o grama variata de remedii pentru durerile musculare cand mergi in farmacie, dar unele actioneaza mai bine decat altele.

Ibuprofen si naproxen sunt ambele antiinflamatoare nesteroidiene care blocheaza procesul in flamator. Sunt folositoare cand zona este rosie, calda si inflamata. Retine, este important sa le administrezi in timpul mesei pentru a evita problemele gastrice.

Acetaminophen este un calmant care blocheaza durerea mai curand decat inflamatia. Se poate combina cu alt calmant dar nu mai mult de 3000 mg/zi.

Gelurile si cremele de asemenea contin medicamente care ajuta la scaderea inflamatiilor sau amortirea pielii. Ex.: capsaicina, metil salicilat sau mentol.

Nu te opri

Pauza este esentiala, dar hiperprotectia sau imobilizarea pentru o perioada prea lunga este nociva. Daca nu ai o accidentare serioasa, reiei activitatea dupa o saptamana sau doua. Incepe incet, dar retrage-te daca durerea apare. Miscarile lente si usoare te ajuta la mentinerea flexibilitatii si fortei necesara pentru indepartarea viitoarelor accidentari.

Daca durerile apar la orice miscare, este timpul unei vizite la medic!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole