113695de5b36272107ac971c4f45e37f

 

 

 

Stretchingul este un exercițiu fizic fără contraindicații pentru omul sănătos.

Se realizează după o prealabilă încălzire a întregii musculaturi (prin exerciții aerobice). Marele avantaj practic este că poate fi practicat oricând și oriunde, nu necesită nici un fel de dotare specială sau echipament, se învață usor, iar rezultatele apar după câteva ședințe de antrenament.
Stretchingul se adresează tuturor, indiferent de vârstă sau sex, nivel de pregatire fizică. Trebuie precizat că vârstnicii și copii sub 16 ani trebuie să evite unele dintre exerciții, iar durata de menținere a unei posturi este de preferat să fie redusă la 10-15 secunde.

Stretchingul crește treptat tonusul muscular, alungește și întărește fibrele musculare și țesuturile periarticulare. Îmbunătățirea flexibilității și mobilității fac mișcarea mai liberă, mai ușoară, previne durerea secundară unor afecțiuni reumatismale degenerative (spondiloze, anchiloze).
Exercițiile de stretching efectuate corect au multe efecte benefice asupra organismului:
– îmbunătățesc performanțele fizice generale ale organismului

-ameliorează capacitatea de învațare și efectuare a mișcărilor complexe (diverse exerciții sportive)

– cresc capacitatea de relaxare fizică și mentală

– dezvoltă capacitatea de conștientizare a propriului corp

– reduce riscul de accidentare la nivelul articulațiilor, mușchilor și tendoanelor

– reduc tensiunea și durerea musculară după efort

– ameliorează mobilitatea prin stimularea producerii de lichid sinovial și a elementelor ce intră în compoziția țesutului conjunctiv

– reduc severitatea durerilor menstruale (dismenoreea)

Este important ca în timpul exercițiilor de stretching nu trebuie efectuate alte mișcări, deoarece se activează reflexul de întindere musculară (reflex automat prin care se încearcă protejarea musculaturii contractate). În acest caz exercițiile devin ineficiente și chiar dureroase, putând predispune la accidentări (întinderi musculare, ligamentare, tendinite). Există mai multe tipuri de exerciții de stretching specifice pentru fiecare grupă musculară.
Controlul respirației pe tot parcursul efectuării exercițiilor este foarte important, pentru că îmbunătățește eficiența acestora. Inspirul se realizează prin nas, expirul prin gură. Trebuie să se găseasacă o anumită corelație între intensitatea exercițiului efectuat și frecvența respirațiilor.
Exercițiile de stretching sunt considerarte a fi eficiente atunci când se obține o tensiune placută, nedureroasă la nivelul grupei musculare antrenate. În cazul în care apare durerea sau disconfortul local, trebuie întrerupt exercițiul respectiv și încercat un altul mai puțin solicitant asupra regiunii respective.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Ce faci cand exercitiile provoaca durere?