Dacă ţi s-ar spune că fructele trebuie eliminate din alimentaţie, cu siguranţă nu ai da crezare acestui „sfat”. De ce? Pentru că toţi ştim că fructele sunt o considerabilă sursă de vitamine și fibre.

Tot ceea ce trebuie să faceţi pentru a vă garanta succesul planului de a slăbi este să fiţi atenţi la felul cum le mâncaţi.

De ce? Pentru că ele sunt mai greu de asimilat la nivelul organismului. La baza fructelor stă celuloza, dar şi glucidele, adică fructoză, care se transformă în glicogen, care poate să fie folosită imediat. Comparativ cu o felie de tort, zahărul eliberat din fructe este incomparabil mai mic.

Ţine minte că fructele ar fi bine să nu fie combinate cu nimic altceva!

De ce? Deoarece când ele sunt mâncate în anumite combinaţii, perturbă buna digestie a altor alimente, pierzându-şi proprietăţile. De aceea, nu este deloc indicat să consumi fructe după masă. În combinaţie cu amidonul din pâine de exemplu, fructele fermentează în stomac, ceea ce duce la balonare, provocând tulburări digestive. Cu siguranţă cunoşti aceste simptome; acum ştii ce le-a provocat. Dacă un fruct este consumat cu carne, de exemplu, sau brânză, ele rămân blocate în stomac şi nu trec în intestin unde vor fi digerate. Sub efectul căldurii şi al umidităţii vor fermenta, ceea ce înseamnă că digestia va fi perturbată. Pe de altă parte, nici proteinele din carne nu vor fi normal dezintegrate, de unde apare şi balonarea.

Consumă fructele singure, înainte de masă!

Înainte de micul dejun cu 30 minute – 1 oră, de asemenea, poţi consuma fructe şi după-masa, dacă a trecut cel puţin 1 oră de la prânz şi mai este cel puţin o oră până la cină. De câte ori se poate, mâncaţi fructe cu tot cu coajă, deoarece acolo se află foarte multe vitamine şi celuloză, care ajută la buna funcţionare a tranzitului intestinal, ceea ce limitează puterea lor glicemică.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie