cereale integrale

Cerealele integrale sunt parte a oricărei diete sănătoase, oferind multiple beneficii pentru sănătate, cum ar fi prevenirea bolilor cronice. În plus, toate cerealele sunt surse excelente de carbohidraţi complecşi.

Cerealele sunt o grupă de plante din familia Gramineae care cuprinde: grâul, secară, triticale, orzul, ovăzul, porumbul, sorgul, meiul și orezul. Tot în această grupă este cuprinsă și hrișcă datorită compoziției chimice și a utilizărilor asememănătoare cu a celorlalte specii, deși hrișcă este din altă familie botanică – Polygonaceae.

Cerealele furnizează multe vitamine şi minerale şi au un conţinut scăzut de grăsimi. Consumul de cerealele integrale (cele care nu au fost private de substanţele nutritive) este recomandat în defavoarea cerealelor rafinate (cerealele la care sunt înlăturate substanţele nutritive pentru a li se prelungi durată de viaţă). În plus, cerealele integrale oferă substanţe nutritive şi fibre necesare pentru o sănătate optimă.

Conform specialiştilor, cantitatea de cereale de care are nevoie o persoană depinde de factori cum ar fi sexul, vârsta şi nivelul de activitate fizică.

biscuiti din ovazValoarea zilnică recomandată de cereale integrale pentru femei este de aproximativ 180 grame şi aproximativ 200 grame pentru bărbaţi. De exemplu, o porţie de cereale includ o felie de pâine, o cană de cereale, o jumătate de cană de orez sau paste fierte.

Tărâţele şi fibrele din cerealele integrale îngreunează procesul de decompunere a amidonului din glucoză, realizat de către enzimele digestive. Fibrele solubile ajută la scăderea colesterolului, în timp ce fibrele insolubile stimulează mişcările peristaltice ale tractului digestiv.

Fibrele ajută la prevenirea formării de cheaguri de sânge care pot declanşă atacuri de cord sau accidente vasculare cerebrale prin stimularea producţiei de anticoagulanţi naturali. S-a constatat că fitoestrogenii care se întâlnesc şi în cerealele integrale protejează organismul împotriva unor forme de cancer.

Acest lucru ar putea fi realizat prin intermediul mineralelor esenţiale cum ar fi magneziu, seleniu, poza biscuiti si painecupru şi mangan. Aceste minerale pot să reducă riscul apariţiei bolilor de inimă şi diabetului.

Cel puţin jumătate din cerealele consumate ar trebui să fie cereale intregrale deoarece, spre deosebire de cele rafinate, cerealele intergale scad nivelul de colesterol rău şi reduc riscul dezvoltării bolilor de inimă.

Cerealele integrale sunt bogate în fibre, reducând riscurile apariţiei constipaţiei şi digestiei lente. Nutrientii din cerealele integrale furnizează organismului o cantitate importantă de vitamină B, inclusiv riboflavină, niacina, acid folic – substanţe necesare pentru menţinerea unui sistem nervos sănătos.

Când o persoană cumpără cereale integrale trebuie să citească listele ingredientelor pe care acestea le conţin. Produsele din cereale integrale conţin fulgi de ovăz, ovăz integral, secară integrală, grâu integral.

Unele ingrediente pot fi înşelătoare, iar că urmare a citirii indicaţiilor s-ar putea crede că se consumă un produs din cereale integrale, fără ca aceasta să fie realitatea.

Culoarea ar putea induce în eroarepaine integrala, întrucât aceasta s-ar putea să nu aibă legătură cu cerealele integrale, astfel că pâinea ar putea avea culoare maro din cauza unor ingrediente adăugate cum ar fi melasa.
Cerealele integrale conţin fibre, un nutrient important care stă la baza controlului greutăţii. Alimentele care au în compoziţie fibre integrale ajută la instalarea senzaţiei de saţietate.

O persoană poate mânca porţii mici de cereale cu puţine calorii, iar senzaţia de foame va fi înlăturată. În acest mod vor fi împiedicate supraalimentarea şi câştigul în greutate

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie