kettlebell

Kettlebell sau girya (rusa: гиря = greutate) este utilizat pentru a efectua exercitii balistice care combina sistemul cardiovascular, forta si flexibilitatea. Ele sunt, de asemenea, primele echipamentele utilizate in ridicarea de greutati in comepetitiile de girevoy.

Istoric

Kettlebell a aparut pentru prima data in jurul anilor 1700, in Rusia. Se spune ca fermierii rusi au folosit aceasta greutate mai intai pentru a cantari culturile de cereale si mai apoi ca pe o forma de divertisment, o competitie intre locuitorii oraselor cu ocazia festivalurilor si a sarbatorilor. Armata sovietica le-a folosit ca parte a  programelor de antrenament si pregarire fizica in secolul 20. A fost folosit in competitii in Rusia si Europa inca din 1940.  Desi acest sport era practicat si in Statele Unite inca din anii 1960 sau mai devreme, Dragon Door Publications si Pavel Tsatsouline au dezvoltat primul program de certificare a instructorilor în Statele Unite ale Americii în 2001.

 

Analiza

Spre deosebire de gantere, centrul de masa al kettlebell-ului se afla in afara suprafetei de sprijin.  Acest lucru faciliteaza miscarile balistice si de pendulare.

 

Exercitii cu Kettlebell

Antrenamentele cu kettlebell cresc forta si rezistenta, in mod special in zona lombara, member inferioare si umeri. Miscarile de baza, cum ar fi balansul, prinderea si smulsul angreneaza intreaga musculatura a corpului.

Spre deosebire de exercitiile cu gantere sau haltere, exercitiile cu kettlebell-ul necesita adesea un numar mare de repetari.

Exercitiile cu kettlebell-ul sunt holistice, prin urmare, lucreaza mai multi muschi simultan si pot fi executate timp de mai multe minute sau cu pauze scurte. Aceasta combinatie face ca executarea lor sa fie partial aerobica si mai asemanatoare cu un antrenament de intensitate ridicata in comparatie cu ridicarea traditionala de greutati. Dupa un studiu facut, persoanele care se antreneaza cu kettlebell-ul timp de 20 de minute ard in medie 13,6 calorii/minut in stil aerobic si 6,6 calorii/minut in stil anaerob pe tot parcursul antrenamentului, echivalent cu alergarea a unui km in 6 minute. Din cauza numarului ridicat de repetari, avansarea exercitiilor ar trebui sa inceapa incet pentru a construi rezistenta muscular care sa sustina articulatiile si a preveni o accidentare. Miscarile utilizate in exercitiile cu kettlenell-ul pot fi periculoase pentru cei care au probleme de spate, umeri sau inima.

 

Manevre

Kettlebell Swing – Balansarea kettlebell-ului este un exercitiu de baza, care este folosit in programele de antrenament pentru imbunatatirea lantului muschilor posteriori.

“Cheia” pentru un swing correct o reprezinta tripla flexie (sold, genunchi si glezne) pentru o mai buna stabilitate in planul frontal.Variatiile de exercitiile cu balans a kettlebell-ului includ: balansul rusesc (kettlebell-ul se ridica la nivelul pieptului); balansul American (kettlebell-ul se ridica deasupra capului) si balansarea cu o singura mana.

Tukish get-up: este un exercitiu cu kettlebell-ul care combina fandarea, pod si plansa (izometrie in decubit fronta) pentru a creste frota.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather