Dieta Pierre Dukan, numită după nutriționistul francez care a creat-o, a apărut pentru prima dată într-o carte, “Je ne sais pas maigrir” – „Nu știu cum să slăbesc”. Este o dietă pe bază de proteine, aparent inspirată din alte regimuri low-carb, precum Atkins sau South Beach.

Regimul este împărtit în patru faze, este sărac în calorii și promite chiar să reducă senzația de foame. Mai mult, cantitatea mare de proteine, spune dr. Dukan, face organismul să consume calorii și să piardă grăsimea, dar nu și masa musculară. Un plus este faptul că acest program ia în considerare și perioada de după dietă și propune o fază de menținere care trebuie urmată toată viața. Astfel se evită efectul yo-yo.

Faza 1
Prima fază poate să dureze între 3 și 10 zile, în funcție de cate kilograme vrei să pierzi. Important este că în această fază se consumă numai proteine. Asta înseamnă că ai voie să mănânci: carne de vită, carne de pasăre fără piele, pește și fructe de mare, lactate degresate. Ca băuturi, sunt permise apa, cafeaua și ceaiul. Toate celelalte alimente și băuturi sunt interzise.

Faza 2

Se introduc, treptat, treptat, legumele. Sunt interzise totuși legumele și leguminoasele care conțin amidon (cartofi, porumb dulce, mazăre, linte, fasole, etc.). În această fază se mănâncă alimentele permise în faza 1 (proteine) plus legume fără amidon.

Aceste două faze se alternează până când se ajunge la greutatea dorită. Se poate ține o săptămână faza 2, apoi trei zile faza 1 și tot așa.

Faza 3
Numită și faza de consolidare, această perioadă este menită să te readucă la o alimentație normală, dar treptat, așa încât să eviți efectul yo-yo. Încet, încet se reintroduc alimentele care au fost interzise în faza 1 și 2, bineînțeles fără a abuza. Sunt recomandate 10 zile de consolidare pentru fiecare kilogram pierdut. Dacă ai slabit 10 kg ai nevoie de 100 de zile pentru consolidare.

Faza 4
În această fază, care durează toată viața, poți să mănânci normal, însă respectând 2 reguli de aur: 1. în fiecare săptămână rezervă câte o zi în care să mănânci numai proteine (ca în faza 1 a dietei). Acest obicei trebuie păstrat pentru toata viața. 2. În fiecare zi mănâncă 3 linguri de ovăz și tărâțe.

Chiar și în faza 4 este indicat totuși să nu faci excese și să eviți alimentele foarte calorice: dulciuri, produse de patiserie, snacks-uri, prăjeli, etc. Acestea nu sunt complet interzise însă trebuie consumate mai rar.

Exemplu de meniu pentru faza 1:

Mic dejun

  • cafea sau ceai neîndulcit
  • două iarturi mici degresate sau 200 g de brânză proaspătă
  • o felie piept de curcan sau șunca de curcan, fără grăsime sau un ou fiert

Gustare

  • un iaurt degresat sau 100 g brânză proaspătă

Prânz

  • pește la cuptor sau un piept la grătar
  • o porție de brânză proaspătă

Gustare

  • un iaurt degresat sau 100 g brânză proaspătă

Cina

  • ficăței de pui sau un ou fiert tare, un iaurt

Avantaje: Slăbirea este rapidă în faza 1. Perioada de stabilizare este lungă, ceea ce previne efectul yo-yo. În ultimele faze se pot mânca dulciuri sau alte alimente de care îți poate fi poftă. 

Dezavantaje: Pentru că faza 1 nu include fibre, pot să apară episoade de constipație. Faza 1 are aceleași riscuri ca orice dietă bogată în proteine, adică deficiențe de vitamine (pentru că nu se mănâncă legume și fructe), senzație de oboseală (pentru că lipsesc carbohidrații), creșterea nivelului de colesterol în sânge deoarece se mănâncă doar carne.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie