Această dietă a apărut în SUA la mijlocul anilor 1960 fiind unul dintre cele mai vechi sisteme de diete.

Este foarte ușor de ținut dacă se respectă canoanele și se poate adapta oricărei persoane fiind permis consumul oricărei grupe alimentare.
Regimul alimentar se bazează pe încadrarea sau etichetarea grupelor alimentare cu puncte. Încadrarea se face în funcție de vârsta persoanei, sex, greutate, înălțime, activitatea fizică depusă, deoarece zilnic va fi permis consumul de alimente care vor însuma un anumit număr de puncte.

Tabelul care indică numărul de puncte permise zilnic:

Greutate Femei peste 18 ani Barbați peste 18 ani Adolescenți
sub 65 kg 18 20 24
65-75 kg 20 22 26
75-95 kg 22 24 28
95-100 kg 23 25 29
peste 100kg 25 26 30

Fiecărui aliment îi corespunde un anumit punctaj/100 grame. Cu cât alimentul este mai sărac în puncte, cu atât acesta poate fi consumat mai des deoarece este mai sănătos, mai slab în calorii. Însă dacă “trișați” dieta nefolsind toate punctele zilnice și practicați mai mult sport rezultatele nu vor întarzia să apară, relativ repede.

Grupele principale de alimente:

Fructele:

– în general au cele mai puține puncte, în consecință le puteți consuma cel mai des,
– fructele sunt clasificate la randul lor după punctaj, astfel: ananasul, căpșunele, nectarinele au zero puncte; merele, piersicile, zmeura au cate un punct;
– sunt și alimente din această categorie care se încadrează în subdiviziunea celor catalogate cu patru puncte pe 30 de grame: migdalele și arahidele.

Legumele:

– de asemenea unele legume întrunesc punctajul de zero puncte, se pot consuma mai des. Acestea sunt: salata verde, morcovii, sparanghelul, castraveții, varza;
– la polul opus se găsesc urmatoarele legume: cartofii zece puncte, roșiile două puncte;

Lactatele:

– pentru o alimentație echilibrată această grupă nu trebuie eliminată din dietă, deși conține ceva mai multe puncte decât cele anterioare. Catalogarea acestor produse se face astfel: triunghiul de branza topita două puncte, iaurtul de fructe trei puncte, iar o cană cu lapte patru puncte.

Carnea:

– cele mai mari fluctuații de punctaj se întâlnesc la această grupă alimentară. Depinde de tipul de carne pe care o alegeți, astfel: carnea de pește are valoarea de maxim trei puncte, carnea de pui (pieptul) la fel, însă carnea de hamburger ajunge la o valoare de până 15 puncte.

Dieta Weight Watchers a fost concepută pentru a permite consumul cât mai variat de alimente. De aceea axarea pe o singură grupă poate deveni periculos pentru sănătate. De asemenea dieta necesită un termen lung pentru funcționarea metabolismului la parametri normali.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie