image

Sa trecem direct la subiect: scuza iti poate scurta durata vietii. Iti poate slabi sistemul imunitar. Un studiu i-a comparat pe cei care se gasesc mereu ocupati, cu cei care au un numar mai scazut de scuze, legat de activitatile sportive. Au descoperit niveluri mai ridicate de imunoglobulina A , care ajuta in combaterea bolilor, la cei care avand diverse scuze, totusi au facut activitati fizice.

De asemenea, s-a demonstrat ca scuzele cresc si nivelul de cortizol. Stresul duce la eliberarea cortizolului, ca raspuns al organismului la stres. Acesta este conceput pentru a mobiliza depozitele noastre energetice si sistemele de activare, care pot fi necesare pentru a lupta impotriva unei potentiale amenintari. Cu toate acestea, expunerea constanta poate creste tensiunea arteriala si riscul de boli cardiovasculare, diabet, depresie si anxietate.
In acest articol voi vorbi despre beneficiile pe care ni le aduc unele dintre placerile noastre, deoarece acest lucru iti poate prelungi durata vietii. Fie ca este vorba de o zi libera de la munca, o baie lunga cu spuma, un pui de somn, un masaj, sa ai grija de tine poate iti oferi numeroase beneficii pentru sanatate, mai ales daca lasi deoparte vinovatia.
Iti dau cateva exemple de lucruri simple pe care le poti face in ziua ta libera pentru a ramane relaxat si sanatos:
imageFa un masaj: fie la spa fie facut in alta locatie, se simte bine oricum si iti va face bine. Un studiu a aratat ca dupa un masaj iti scade nivelul de cortizol si iti creste nivelul de serotonina care alunga depresia. Un alt studiu a constatat o crestere a nivelului de beta-endorfine care iti amelioreaza durerile si iti creeaza o stare de bine si de caldura.
Fa niste exercitii, eu fac in fiecare zi. Exercitiile fizice contribuie la reducerea starii de oboseala, îmbunatatirea atentiei, a concentrarii si pe ansamblu a starii cognitive.
Ia contact cu natura. Mai ales daca iti petreci zilele intr-o jungla de beton. Inconjurandu-te de frumusetea naturala iti poate creste functia imunitara. Intr-un studiu japonez, 280 de persoane au efectuat o practica asa-numita “scaldat in padure” (Shinrin-yoku), care reprezinta pur si simplu o scurta vizita in padure. Comparativ cu vizitele la medic, aceste calatori in padure reduc nivelele de cortizol, scade pulsul si scade tensiunea arteriala. Luati in considerare pentru a face o plimbare in parc, a face o excursie pe jos sau a vizita o gradina botanica.
Deci ce mai astepti? Gaseste-ti timp sa faci ceea ce iti place. Aminteste-ti, poti gasi mereu o cale sa faci ceea ce iti place, pentru sanatate mai buna.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole