Acest tip de regim disociat împreună cu toate variantele sale sunt bazate pe principiul că fiecare aliment consumat separat nu îngrașă. Prin urmare dacă consumați un singur grup de alimente la fiecare masă sau în cursul unei zile (depinde de perioada aleasa) reușiți să pierdeți kilograme mâncând fără restricții de cantitate.

Variante ale regimului disociat:

Există mai multe variante ale regimului disociat, pe care le poți adapta și combina în funcție de disponibilitățile tale de a ține o dietă, de stilul de viață și de surplusul de greutate de care vrei să scapi.

Unul dintre principiile acestui regim este acela că prin consumul unui singur tip de aliment este atins pragul de sațietate mai rapid. Altfel spus: ne plictisim repede de un singur fel de mâncare, în timp ce apetitul ar fi stimulat de asocierea diferitelor alimente. Prin urmare se consumă mai puțină hrană și astfel se slăbește.

Regimul disociat clasic:

După o săptămână de regim disociat clasic se pot slăbi în medie până la 5 kilograme. Se consumă în fiecare zi a săptămânii un alt tip de alimente după cum urmează:

  • Luni: Carne de pui sau de vită, slabă, pregătită la aburi sau pe grătar;
  • Marți: Legume. Orice fel de legume, sote, fierte, pe grătar, frigărui de legume, cu adaos de condimente, suc de lămâie, sub formă de salată dar fără ulei;
  • Miercuri: Pește. Fiert, fript, cu condimente; de preferat este să alegi peștele de apă dulce, este mai sărac în calorii;
  • Joi: Lactate. Iaurt slab, brânză cu conținut scăzut de grăsimi, lapte dulce sau acru, cașcaval slab, sana, kefir;
  • Vineri: Ouă. Este cea mai grea zi. Poți consuma practic ouă în orice cantitate, dar nu iți recomand acest lucru. Chiar dacă nu ai probleme de sănătate, nu este indicat să consumi mai mult de două ouă zilnic. Dacă ți se pare foarte dificil, poți înlocui această zi cu una din cele prezentate mai sus;
  • Sâmbătă: Fructe. Fructe la discreție, în orice cantitate dorești. Poți mânca chiar și fructe dulci, care în alte regimuri de slăbire sunt interzise – banane, pere, struguri.
  • Duminică: Ai liber la combinații între alimentele cuprinse în celelalte zile ale săptămânii.

Regimul disociat de 3 zile

Este o variantă mai scurtă a regimului disociat clasic. Astfel, în prima zi se consumă exclusiv lactate, în a doua zi exclusiv carne slabă, iar în ultima zi, fructe. Este bine de ținut atunci când ai foarte puțin timp la dispoziție și vrei să scapi urgent de câteva kilograme în plus. În cele trei zile, dacă respecți principiile regimului, poți slăbi în jur de 2 kilograme.

Pe parcursul unei zile

Disocierea zilnică furnizează un echilibru al alimentelor mai bun în comparație cu cel săptămânal. Riscul unor carențe este atenuat și în concluzie acest tip de regim permite consumul unor cantități mari de fructe și legume.

La masă este permis un singur tip de aliment, de exemplu:

  • fructe la micul dejun
  • ouă la prânz
  • pește la cină.

Regimul disociat pe termen lung

Se poate ține timp de câteva luni. Chiar dacă scăderea în greutate este mai lentă, este mai sigură, iar riscul de a pune înapoi kilogramele pierdute după întreruperea regimului este mult mai mic. La fiecare dintre mese, evită asocierile de proteine și glucide sau lipide și glucide. De exemplu, nu asocia o friptură (proteine) cu cartofi sau paste (glucide). Varianta corecta: paste cu legume, pui cu salată etc.

Pe parcursul unei săptămâni

Unui aliment îi este consacrată o zi întreagă. Doar acesta este permis la fiecare masă. de exemplu dacă alegerea dumneavoastră sunt legumele pentru ziua de luni ele trebuie consumate la micul dejun, prânz, cină alături de nimic altceva.

Exemplu de meniu:

  •   luni: orez (200g)
  •   marți: carne albă sau roșie la grătar
  •   miecuri: fructe proaspete 1kg
  •   joi: pește la grătar
  •   vineri: legume verzi proaspete
  •   sâmbătă: ouă fierte sau omletă
  •   duminică: lactate (brânză, iaurt sau lapte degrsat).

Avantaje și dezavantaje

Dieta are urmatoarele avantaje: pierderea kilogramelor este evidentă deoarece lipsa varietății în alimentație duce la pierderea apetitului și în consecință cantitatea de alimente ingerate scade.

Dezavantajele disocierii alimentelor sunt de natură complexă. Asimilarea alimentelor disociate se face cu dificultate iar adoptarea ei pe termen lung duce la stări de slăbiciune și malnutriție.

Există în unele cazuri un așa-zis efect de bumerang (yo-yo) care se manifestă prin punerea de kilograme după ce dieta s-a încheiat.
Dieta nu este abordabilă pentru persoanele active deoarece acest regim nu are o bază științifică: proteinele, grăsimile, glucidele sunt digerate în același procedeu și în aceeași măsură fie că sunt consumate individual fie împreună.

Sursa: Sfatul medicului

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Stai cu ochii pe nutritie