Un beneficiu major al gimnasticii prenatale se observa dupa nastere, cand se restabileste nivelul de energie, forta fizica, precum si revenirea la dimensiunile corporale dinaintea sarcinii.

Chiar daca inainte de sarcina era sau nu o obisnuinta exercitiul fizic, gimnastica prenatala, executata sub coordonarea si supravegherea unui kinetoterapeut aduce beneficii majore atat pentru mamica, cat si pentru bebelus.

In practicarea acestui tip de exercitii se va tine cont intotdeauna de recomandarile de baza, una dintre acestea fiind aceea ca gimnastica se face incepand cu al doilea trimestru de sarcina cu acordul medicului ginecolog.gimnastica prenatala

Trimestrele și lunile de sarcină

Trimestrul 1 – primele 13 săptămâni

Luna 1, cu saptămânile 1 si 4.
Luna 2, cu saptămânile 5 şi 8.
Luna 3, cu săptămânile 9 şi 12.

Poziţiile de lucru trebuie să fie relaxante, comode şi cu o bază de susţinere. Se vor utiliza toate poziţiile fundamentale.

Trimestrul 2 – săptămânile 14 – 27

Luna 4, cu săptămânile 13 şi 16.
Luna 5, cu săptămânile 17 şi 20.
Luna 6, cu săptămânile 21 şi 24.
Luna 7, cu săptămânile 25 şi 28.

Începând cu trimestrul 2, se produce o accentuare a lordozei lombare. Se vor folosi poziţii delordozante cu o mare bază de susţinere şi cu exersarea continuă a respiraţiei. Se vor executa exerciţii de tip Burger la începutul sedinţei pentru activarea circulaţiei venoase. Se continuă cu exerciţii de stretching, pilates cât si metoda Bob Anderson. Se vor evita săriturile, exerciiţile de forţă, rezistenţă, viteză, în care este folosită în exces musculatura abdominală, cât şi cele de supraîncălzire a organismului.

Trimestrul 3 – săptămânile 28 – 40

Luna 8, cu săptămânile 29 şi 32.
Luna 9, cu săptămânile 33 şi 36.
Luna 10, cu săptămânile 37 şi 40.

Trimestrul 3 este caracterizat de cresterea semnificativă a greutăţii, gravida suportand mai greu efortul fizic. Spre finalul trimestrului 3 se va produce o scădere gradată a efortului fizic, până la luna a noua, si se va face pregătirea pentru naşterea propriu-zisa. Se intensifică exerciţiile de respiraţie cuplate cu exerciţii uşoare ale membrelor superioare cât şi inferioare.
Cel mai des întâlniţi instructori de gimnastică prenatală, sunt specialişti în kinetoterapie, in educatie fizica şi sport datorită cunoaşterii programelor de exerciţii fizice, respectiv a celor de stretch, relaxare, respiraţie şi menţinere în formă.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Exercitiile fizice in timpul sarcinii