a walk with baby can be the perfect prescription for physical and mental health

Saptamanile si lunile dupa nastere au unele dintre cele mai intense experiente. Privarea de somn, emotiile mari, de la teroare pana la bucurie pura si incercarea suprarealista de la a te simti bine in propiul corp, descriu o adevarata aventura.

Desigur, este un timp de tranzitie, de vindecare, de a tine in brate nou-nascutul, dar apoi exista presiunea de a iti recapata corpul de dinaintea nasterii.

Ai un nou set de limitari fizice, un nou profil hormonal si un nou set de prioritati.

Gandindu-te cum sa iti recapeti corpul, te face sa uiti ca lucrurile sunt diferite. Corpul tau dinainte de copil a fost diferit, si fizic si hormonal.

Ceea ce ai facut inainte pentru a scapa de cateva kilograme, probabil nu va mai functiona acum, chiar daca iti vei gasi timp pentru a face acest lucru.

Aici nu vorbesc despre scaderea in greutate dupa nastere, sau despre faptul ca nu te simti bine in pilea ta. Vorbesc despre importanta de a obtine aceste lucruri intr-un mod cat mai inteligent, astfel incat sa nu bifezi doar un success, dar sa fie sanatos.

Pur si simplu accepta ca ceea ce a mers inainte pentru corpul tau, acum, s-ar putea sa nu mai functioneze. Ceea ce se intampla la multe femei, in special mamele care alapteaza, e ca nimeni nu le-a spus ca metabolismul lor nu mai e la fel de la aceste schimbari hormonale semnificative.

great momsSarcina este o perioada in care estrogenul si progesteronul creste, dupa nastere acesti doi hormoni vor scadea si organismul va incepe sa se adapteze la noua norma. Cu alaptarea, un hormon numit prolactina creste si acesta tine estrogenul scazut, facand pierderea in greutate un joc greu de castigat. Noul tau profil hormonal este asemanator cu al unei femei aflate la menopauza fata de cel de dinainte.

In timp ce estrogenul din organism scade si pari mai plinuta, adevarul este ca ai nevoie de mai mult estrogen pentru a mentine un corp suplu. Fara acesta, aveti un metabolism mai lent din cauza lipsei de moderatie a combinatiei crescuta de insulina si cortizol, care este o reteta de depozitare a grasimii in special in zona buricului. In plus fata de estrogenul scazut, daca nu sunteti la ovulatie (si multe mame care alapteaza nu sunt), de asemenea, nu aveti nici mult progesteron. Progesteronul joaca un rol important in impiedicarea depozitarii grasimii in zona buricului prin moderarea efectului cortizolului in acele celule de grasime.

Sarcina este o perioada in care creste nivelul de cortizol. Incepi sa pierzi odata cu alaptarea in timpul noptii si perioada extrem de stresanta de a avea un nou-nascut.

 

Inainte de a incepe sa faci miscare, axeaza-te pe abdomen si planseul pelvin

Prin ceea ce corpul tau tocmai a trecut nu e o gluma si ai nevoie de terapie fizica.  Este normal sa te intorci la exercitii, cat de repede poti, dar daca neglijezi timpul necesar de refacere, vei termina ranita.

In acest articol vom discuta 3 idei care te vor ajuta sa iti castigi functia optima dupa nastere.

In timpul sarcinii muschii abdominali sunt intinsi, coastele se extind ca o consecinta a presiunii create de copil pe cutia toracica, iar pelvisul este inclinat inainte pentru a crea suficient spatiu.

Toata aceasta dezordine posturala iti face talia sa para mai mare.

 

Timpul tau este limitat asa ca lucreaza inteligentbusy moms

Plimba-ti noul nascut in carucior, fa circuite metabolice scurte acasa sau la sala pentru o optima echilibrare hormonala si pierdere a grasimii. Nu face prea multe exercitii cardio si prea mult efort fizic.

Estrogenul scazut face ca lucrurile de lunga durata sa fie mai putin eficiente iar nivelul de cortizol ridicat face ca lucrurile sa fie mai intense.

Nu te focusa pe pierderea caloriilor sau pe a manca mai putin, treaba ta principala e de a-ti hrani copilul. In schimb, mananca mai multe alimente vegetale si proteine slabe, si fa cat mai multa miscare.

Fa cate 10-20 de genuflexiuni pe zi in timp ce fierbi apa pentru ceai, oricand ai timp fa un set de ridicari de bazin de pe podea. Danseaza cu copilul tau. mergi pe jos cat de mult poti in loc sa conduci masina sau parcheaza mai departe si mergi pe jos (10.000 de pasi pe zi este un obiectiv bun), Ia-o pe scari sau joaca-te in parc.

 

“Do as much as you can, as often as you can.”

 

Gaseste modalitati sa reusesti

Viata unei femei cu un copil nou-nascut este oricum, dar nu este previzibila – copiii par sa aiba prea putina consideratie pentru programul de antrenament al mamicilor.

Creeaza-ti un spatiu pentru activitati fizice acasa, cu o minima investitie. Poti sa iti iei doua gantere, un TRX, sit e asigur ca poti face o groaza de exercitii foarte bune pentru tine.

 

Luati in considerare o dieta slaba in carbohidrati si bogata in grasimi

Daca mancati mai putini carbohidrati complecsi veti tine mai bine insulina sub control, in timp ce aportul mai mare de grasime va va tine caloriile la un nivel mediu si va va mentine satisfacute. In general te vei simti mai multumita si nu vei risca sa pierzi calorii din pricina carora laptele ar putea avea de suferit.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

S-ar putea sa fii interesat si de urmatoarele articole
Exercitiile fizice in timpul sarcinii